Důležitý market place

20.01.2019

Asi každý investor chce vstoupit do společnosti, která mu přinese mnohonásobnou návratnost investice. 

Co investora při vstupu zajímá? Obchodní model společnosti, do které bude investovat peníze? To ho určitě zajímat bude. Mnohem důležitější pro něj však asi bude tvorba / velikost / potenciál market place. Pokud má společnost potenciál v market place, není aktuální obchodní model tak důležitý. Obchodní model můžete změnit rychle, odolný market place se tvoří roky. Dobrým příkladem je Avast. Ve velmi konkurenčním prostředí dlouhodobě budoval svou pozici a to se mu vyplatilo, nyní to úročí.

Tvorba dobrého market place nemusí trvat roky. Dá se to zvládnout mnohem rychleji. Dá se to vyřešit tím, že nabídnete službu, která na sebe naváže velkou poptávku, vytvoříte žádaný produkt. Dál je to o sociálním virálu, kterému pomáháte marketingem. Obrovský význam má podpora vaší služby producenty komodity, se kterou obchodujete. Je to reklama zadarmo s obrovským potenciálem. V našem případě jsou komoditou data a máme desítky producentů. 

-- vlapon --