Druhé testování augmented reality (AR)

11.09.2018

Dostali jsme se do stádia, kdy nám rozšířená realita začíná relativně dobře fungovat. Jisté drobnosti na ladění ještě máme, zejména Android zlobí. Navzdory tomu, že jsem byl zpočátku vývojovým týmem upozorňován, že IOS bude větší oříšek, vypadá to, že ladění Androida nám dá víc zabrat. Je to podle mě dané schizofrenním bordelem verzování Androida a také samozřejmě relativně vysokým procentem těch levnější igelitových mobilů.  

Také je jasné, že identifikátory záznamů za rohem, ala parkinsonové kuličky, které by default poskytuje Android jdou pryč. Poskakující kuličky na okrajích displeje chvějící se v rytmu klepající se ruky, působí ztřeštěně a dávají celému dílu punc lajdácké práce. Jak praví Škodovka, Simply clever, a mají pravdu. 

Další otázkou, kterou si začínáme pokládat je: Co s překrývajícími se piny. Jak už to chodí, jsou místa kde počet zajímavosti rapidně roste. V takovém případě vám AR vytapetuje pozadí displeje nehezkou míchanicí a uživatelsky to nevypadá zrovna lákavě. Máme asi dvě možnosti. Ad 1.) Nechat to tak a vybavit piny tlačítkem na zavírání pinů a ignorovat tuto valnou hromadu. Ať si uživatel záznamy po jednom pozavírá. Ad 2.) Zobrazovat jenom piny, které jsou na povrchu, tedy ty vespod prostě nezobrazovat. 

Ono to zrovna nebude jednoduché vymyslet logiku zobrazování. Objekt, který je blíž může být s pohledu zajímavosti méně zajímavý než ten, co je vzadu. Může existovat několik překrývajících linií, ne jenom dvě. Potom do toho vstupuje preference uživatele, pro každého z nás je důležitější něco jiného. A konečný hlavolam z toho dělá topování platících zákazníků. Ladění bude fakt zajímavé a myslím, že rozhodně nebude konečné.    

-- vlapon --