Jak na nápovědu?

12.06.2018

Vytvoření nápovědy pro prostředí, které není zrovna typickým portálem, bývá strašákem každého provozovatele. A když ne strašákem, tak to alespoň dá nějakou práci to vymyslet, aby s tím byl člověk spokojený.

My jsme s tím laborovali docela dlouho. Nejdřív jsem měli různé popisky, klikačky, zobrazovaly se nám hinty, když uživatel najel kurzorem myši nad prvek... Stejně se nám stávalo, že nám zákazníci docela volali na hot line s tím, že než by se v tom měl hrabat, tak mi poraďte.

Nakonec jsme se vydali polopatickou cestou. Nejvíc se nám vyplatilo vytvořit video nápovědu. Video, které má délku do dvou minut, namluvila ho kolegyně, polopatickým způsobem vysvětluje jednotlivé úkony ve vsekolem.cz. Například, jak vytvořit záznam. Jak záznam upravit. Jak vložit fotku apod. 

Musím říct, že to docela dobře funguje i na prezentacích. Když potencionální zákazník projeví obavy, zda dokáže aplikaci pochopit a ovládat, pustíme mu video, vždy se uklidní a ze svých obav ustoupí.   

Na druhou stranu, ve službě planujvylety.cz se nám spíše vyplatilo jít cestou tutorialů. Video nápověda by zde vypadala jak italský mafian s betonovým kvádrem na noze na plavecké soutěži. 

-- vlapon --